Back in town!

Nu ar vi tillbaka fran Dominikanska Republiken!

Vi akte pa morgonen lordagen den 30:e maj och efter en fyra och en halv timmars flygning kom vi fram till Punta Cana. Nar vi klev av planet sa tog de emot oss med karibiska toner och trummor och flickor med stora fina klanningar i rott, vitt och blatt (som flaggan). Hela flygplatsen var gjord av palmblad, lustigt!

Hotellet var som ni redan vet helt fantastiskt; vi kunde knappt tro det! Jacuzzi pa balkongen och romflaskor i minibaren, och 50 meter fran havet! Det harligaste i Punta Cana var att aven om det var jattevarmt sa flaktade det valdigt skont. Stranden var kritvit och havet turkost, och langs med stranden hangde palmerna ut over havet... Helt fantastiskt!

Forsta kvallen firade vi med att ata pa en av restaurangerna och dricka champagne. Sedan gick vi ner till havet; det var kolsvart men vi hoppade i anda. Marelden var neonbla, jattehaftigt.

VI var ju faktiskt i Punta Cana for att 'jobba' ocksa, sa pa mandagen fick vi folja med gruppen och inspektera andra hotell. Pa ett av hotellkomplexen fanns en trapets, som bade Johanna och Cristian provade pa! Jatteduktiga var de; jag ar ju en liten fegis sa jag tog bara kort.

Veckan som gick var fullspackad av shower pa kvallarna och bad pa dagarna, och lite hotellbesok. En dag tog vi en tur till Santo Domingo, och ja; Christoffer Columbus kvarlevor finns faktiskt dar! Vi var inne i villan Alcazar del Colon dar Diego Columbus styrde over Las Americas, vi var och shoppade taino-tavlor och vi var inne i grottor. Tainoindianerna var Dominikanska Republikens urbefolkning, men efter bara hundra ar av kolonisering fanns det inga tainos kvar! Guiden forklarade att eftersom det inte fanns nagra gruvor som i ex. Ecuador och Colombia sa sattes forst indianerna att jobba pa sockerplantagen, men de var inte tillrackligt effektiva dar sa man bestamde sig for att ersatta dem med svarta slavar, och helt enkelt massmordade indianerna. Darfor finns idag inga spar alls av dem, inga mestizer eller nanting!

Har sitter vi pa Mexico Lindo och vantar pa mat och dryck!

Vin Diesel ville ta kort med Cristian, och det fick han ju saklart!

Det ska va' gott a leva!

Johanna njuter och Jennifer ritar i sanden (uttrakad).

Hoppas ni har det bra darhemma, och att solen skiner pa er! Puss a hej!

Halsningar fran Karibien

Grattis mamma pa morsdag! (I efterskott...) Det var faktiskt mors dag har i sondags ocksa, konstigt va? I Ecuador var det ju for tre veckor sen.

Har ar allt bra, det kanns valdigt konstigt att bara vara har pa resorten, och forhoppningsvis kan vi ta oss in till huvudstaden Santo Domingo imorgon. Jag laste nanstans att Christoffer Columbus kvarlevor ska finnas dar; kan det vara sa?

Idag och igar har vi varit runt med alla andra turismjobbare och inspekterat hotell. Det roligaste av allt ar att vart hotell ar det i sarklass lyxigaste, haha! Vi har en junior suite deluxe med jacuzzi pa balkongen och Karibiska havet 50 meter ifran oss! Forsta kvallen gick vi ner och badade; det var kolsvart och det fanns massa mareld i havet, fast den var neonlila istallet for guldig som i Sverige. Haftigt!

Nu blir det bad i havet! Puss pa er alla och tack for att ni skriver! PUSS PUSS familjen och PUSS PUSS Anna!