A taste of Ecuador

Nu har jag och Crippe (som pappa kallar Cristian) ätit ceviche ute på balkongen. Himla mysigt att sitta på lilla balkongen en sån här fin kväll! Våran lägenhet är perfekt på det sättet, för vi har morgonsol i köket och eftermiddagssol på balkongen. Mmm ceviche är så supergott! Det är nog det bästaste jag vet! Johanna ringde förut å hon skulle också göra ceviche till middag; det är helt klart en cevichedag!

Vi fick praktikplaneringen häromdagen, det kommer bli så bra! Johanna var här i förrgår kväll för att prata om resan och hur planeringen ser ut och sådär. Hon hade med sig ett papper där hon hade skrivit upp all medecin vi ska ha med; en hel del! Så bra att hennes mamma är sjuksköterska och så gulligt att  hon hjälper till med allt sånt där. Jag följde med J till apoteket i förrgår så hon kunde hjälpa mig med allt vad diarremedicin och vätskeersättning heter...  Vi är båda sååå spända!!! Det är helt fantastiskt vad mycket vi kommer att få se! För mig är det första gången utanför Europa.

Jag och Anna blev färdiga med vårt kulturarvsprojekt igår, och det var riktigt skönt att kunna skicka in den en dag innan det skulle vara färdigt, hahaaa! Framförallt var det skönt att kunna stryka EN sak från listan. Nu i helgen ska jag försöka bli färdig med hemtentan och sen är det bara guidningen kvar. PUHHH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0