Godisråtta

Mehhh, varför blir jag hostig å dan nu? Jag har klarat mig igenom hela hösten, hela vintern...ja jag minns verkligen inte när jag var sjuk sist! Å vi som ska guida på tisdag, buhhhuuu! Jag försöker skriva min hemtenta också, men det går så segt... Jag vet liksom inte om jag ska ge upp och bara låta mig bli sjuk fullt ut, eller kämpa på sådär halvt som en seg gammal råtta.

Jag är en seg gammal råtta. Inte så snabb, kanske (i dina ögon då) inte så effektiv, men seg som bara den. Det funkar väl, aja...jag kan väl ändra mig då, när jag vill förstås. När behovet uppstår. (Vad det nu hade med saken att göra?)

Nu har min kära vän Annispannis kommit hem från Mallorca; hej hej välkommen hem igen!


Titta dääär vad som låg och distraherade mig också, mitt på köksbordet bland alla papper! Himla bra faktiskt, Footprint ska vara bäst på Sydamerika när det gäller såna här reseguider. Eller vad det nu heter. Bredvid ödlan där ligger Betty Boop uppochnerpå. När jag var liten trodde jag att de hade ritat av min mamma, så söt är hon nämnligen! Hon hade alltid klackskor och armband, svart kort lite lockigt hår... Mamma!

Nu ska jag sluta hosta och börja sova, tack å hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0