Plugg och kolakakor!

Det är så jättefint väder här i Lidköping idag, härligt! Attans bara att jag måste sitta och plugga hela helgen! Nu är det bara 16 dagar kvar tills vi åker till Quito! Jag börjar bli riktigt nervös! Igår tog jag mitt koleravaccin, och det var inte alls så farligt! Tramsbollar som sa att det skulle vara så fruktansvärt äckligt; det smakade ju hallon!

Igår ringde den lilla gulliga tjejen som skulle hyra vår lägenhet över sommarn; hon hade dåliga nyheter... Tyvärr har hon blivit avskedad, så hon undrade om vi skulle kunna lösa det här på något sätt. Självklart ska hon inte sitta här i tre månader med en lägenhet hon varken behöver eller har pengar till! Så det blir till att försöka hitta någon ny, men det känns ju lite jobbigt eftersom hon egentligen skulle flyttat in om en vecka! Jaja, det löser sig nog bra till slut ändå.

Jag blev så inspirerad av Frida och Helena som bakat småkakor igår, så jag gjorde faktiskt egna små kolakakor. Jättegoa blev de! Nu ska jag göra ett pluggryck och kasta mig in i den spännande boken som heter "Ortnamnen i Skaraborgs län - Vartofta Härad".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0