Vad ska du bli när du blir stor?

Det är så kul att plugga! HAHA! Om någon hade sagt till mig för 10 år sen att jag skulle sitta här å säga det så skulle jag skrattat ihjäl mig. Men det är ju skillnad på att plugga för att man måste å att plugga för att man vill! Om jag hade haft obegränsat med studiemedel, eller helt enkelt bara varit en rich girl, så hade jag utbildat mig till allt möjligt tokigt. För det finns verkligen allt möjligt tokigt out there idag!

På KY-mässan för inte så länge sedan stod vi bredvid en KY-utbildning i Gbg som har en kurs som heter Food Management!!! Har ni hööört??? Det var det lustigaste! Det är alltså en utbildning på två år där man lär sig hur man marknadsför i en mataffär; hur man arbetar med ljus och speglar för att göra tomaterna mer attraktiva t.ex. (Om jag förstod det hela rätt, vill säga.) Är inte det häftigt?! Snacka om att vara nischad!

Själv har jag, efter många turer fram och tillbaka, valt att inrikta mig på turismen. Turismen is still going strong trots finanskris. Fast det är inte därför jag hamnade här; jag är inte tillräckligt smart för att gå dit pengarna finns, hihi! Jag hamnade här tack vare det berömda bananskalet, även kallat ödet. Vad tror ni om det? Vad är ödet egentligen? Är det farligt att tro att allting ordnar sig, för det är ändå förutbestämt, eller sätter man käppar i hjulet för sig själv genom att tänka att allt kommer att gå åt helvete tills motsatsen är bevisad?


Den här ska jag läsa på flyget till Ecuador hade jag tänkt. Maktub av Paulo Coelho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0