Tacksamhet



Tack för att jag fick åka, se och lära.

Nu sitter jag ute i sensommarsolen och läser boken "The Good Alternative Travel Guide" av Mark Mann som jag lånade på biblioteket igår. Det står massor om kommunitärturism, vilket är jätteskönt eftersom seriösa källor alltid är bra att ha även om slutsatserna ofta är samma som ens egna. Kan ju gärna inte skriva "Källa: Jag", nä det går ju faktiskt inte. Kommunitärturism är/blir nya grejen. Gone are the days när folk åkte till andra sidan klotet för att lägga sig på en strand som lika gärna kunde vara ett solarium i Kiruna. Nu får vi tänka till lite; "Är det här etiskt okej? Vem tjänar på det här egentligen; tjejen som jobbar 20 timmar om dygnet i restauranten på resortets lyxhotell i Domenikanska Republiken, eller är ägarna egentligen européer som har tvingat bort lokalbefolkningen för att kunna breda ut sig och exploatera de milslånga stränderna, och som drar in hur mycket pengar som helst som de inte delar med sig så mycket av..?"

Så, där fick vi alla en moralkaka till lunchkaffet!

Jag är sjuk! :( Inte bra alls faktiskt, men som tur är har skolan inte börjat ännu så jag slipper missa massa viktiga grejer. Första kursen för i höst är entreprenörsskap, wahhh vad kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0