Utsläpp

Näe, usch dumt, jag är snorig idag! :( Synd om mig. Nu sitter jag här i vardagsrummet i Vallda och ska försöka få något gjort, men det är inte så lätt...jag har så mycket som snurrar runt i knoppen just nu. Å jaaa det handlar om examensarbetet, men jag kan inte tänka på bara en sak; den ena tanken leder till den andra å sen vet jag inte hur men jag hamnade på www.tricorona.se där man kan köpa sina utsläppsrättigheter om man ska flyga nånstans! Det gör ni väl?! :) Nu har jag absolut inte fördjupat mig i ämnet och babblar egentligen i nattmössan...men hur fungerar det, kan man äga miljön? Eller hur säljer man något man inte äger isåfall? Var ställer man sina utsläppsrättigheter när man väl köpt dem; i bokhyllan?

Mmm. Jag tycker att det är superbra det där, men det skulle vara intressant att veta hur stor omsättning företaget har! Vill du betala 300 kr extra eller inte när du flyger? Vill jag det? Problemet är att om det där extra pålägget bara hade funnits där så hade man sluppit fundera så mycket. När vi lämnade Ecuador och Peru skulle vi betala mellan 30 och 40 dollar i utreseskatt. Va?! Tokigt tyckte jag först, men sen när jag funderade på det tyckte jag att pengarna som staten fick in där ändå var från fickor vars ägare uppenbarligen har råd med att resa... Det är ju bra! Ehhh vad ville jag ha sagt med detta? Hmmm...jo; det är ju inte så himla kul att behöva betala extra när man redan har betalat en flygbiljett för 10.000 t.ex., men hade biljetten kostat 10.300 så hade man ju inte ens funderat på det!

Nu blir det kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0