Gissa vad vi har gjort idag?



Idag har vi akt varldens hogsta linbana! Teleferico som den heter nar upp till 4100 meter over havet, och sedan vandrade vi en bit till. Haftigt var det, men jag var ganska radd pa vagen upp..! Man kanner sig inte sa stor har. Kortet har jag tagit genom att halla kameran bakom huvudet, sa att jag skulle slippa titta sjalv. (Jag kikade faktiskt da och da, och pa nervagen var jag lite modigare!)

Igar kvall kom Cristians bastaste basta kompis hit och tog med oss till en indianmarknad i stan. De hade sa fina saker! Det var ganska stort, valorganiserat och fint. Jag och Johanna kopte varsin jattefin hangmatta; Johanna en vinrod och jag i massa olika farger. Efter det akte vi med Cristian och Cristian och hans fru till Panecillo som ar en stor staty som sitter hogt upp och blickar ut over staden. Den forestaller en jungfru som har vunnit over djavulen som ligger som en orm over jordklotet. Dar fanns ocksa en marknad och dar kopte Johanna ett par jattefina orhangen och jag ett rott armband gjort i tagua.



Utanfor marknaden med Cristians och hans fru Gaby.



Jungfrun pa Panecillo.



Jag, Cristian och Johanna uppe pa Panecillo med hela Quito under oss.



Cristians gamla kompisgang och vi pa restaurangen igar kvall.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

heeeeeeeeeeeeeeje!

Det verkar som att ni har det jättebra långt bort i fjärran!När åker ni och börjar jobba på riktigt då? kommer följa denna bloggen som en igel och hoppas på många kort också ;) PÖZzzzz

2009-05-09 @ 08:34:38
Postat av: Anna

Hej Jejjebarnet!!!

Oj, vilka fina bilder! Ni verkar ha det jättebra!!! Skönt att flygningen gick så bra och att ni verkar bli väl omhändertagna där nere! När börjar praktiken? Jag saknar dig jättejättemycket!!! Hälsa crille!!! Kramar i massvis



ps. ta massvis med kort!!! Så himla kul att ha sen, så bli inte förslöde eller vana vid allt utan klicka som värsta paparazzisarna... :P

2009-05-09 @ 08:46:37
Postat av: Tina

Hej Jen =)=)

Har precis hittat hit till din blogg (tur att fejjan finns o avslöjar saker;))

Blev så glad av att få läsa om hur ni har det & jätte kul att se bilder!! Är samtidigt nästan lite svårt att fatta att ni verkligen är där nu. Så långt borta & här är jag kvar, i lilla Lisch! Ni ser ut att ha det underbart & det är skönt o veta=) Ha de kanoners!! Saknar er! // Kramar Tina

2009-05-09 @ 13:09:51
Postat av: Anonym

hej igen!!!

inte mycket uppdateringar... hur har ni det??? Var får du tillgång till internet, jag antar att det inte har det i huset där ni bor? Saknar dig ännu mer när du är över alla hav, även om vi inte ses när du är i Lidköping! Ha det bäst!!!

Love you!!!

2009-05-14 @ 20:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0