Sötvattensdroppar

Idag har jag försökt sortera ut lite bilder från praktiken i Ecuador. Vi har kanske...2000 kort? Fler? Jag vet inte faktiskt, men det är väldigt svårt att välja ut de som ska få representera vår upplevelse.



Lo que yo siento por ti es amor
Ganas que me hacen útil el corazón
Droga que me hace inmune ante el dolor
Gotas de agua dulce rayo de sol

När jag sitter och bläddrar igenom korten så kommer allt tillbaka till mig. En händelse jag minns särskillt idag, (vet inte varför) är när Henry hade ordnat med grillning i fasterns hus utanför Quito. Vi hade ingen elektricitet så herrarna i huset fixade fram en glödlampa, kavlade av några kablar från en ledning utanför huset och hängde på glödlampan och så sprakade till lite och tadaaa, e luce fu. :)

Senare på kvällen togs gitarren fram och det blev dans och sång och gitarrspel. Vicky, Cristians brors fru, sjöng så fantastiskt vackert... En sång som hon sjön och som jag speciellt kommer ihåg är "Alma, corazon y vida", en peruansk gammal folklore. Tyvärr hittar jag ingen bra version på youtube, men den är verkligen både alma y corazon. 

Min knäppisbror är i Ecuador å har det gött nu, hur är det möööjligt?! Puss!!! :)


Kommentarer
Postat av: - H*

- najs one!

2009-09-06 @ 01:16:03
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Maj

Har du för dig idag då?

2009-09-06 @ 08:35:35
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0