G eller IG

Vems godkännande behöver du? Såhär på äldre dar (hummm) har jag glömt eller förträngt vems godkännande som var viktigt för mig. (Ganska skönt!) Nu ser jag på människor i min närhet hur det i olika skeden är viktigt med olika sorters godkännande och bekräftelse. Bekräftelse är något som vi alla behöver i olika grad, inte minst jag. Godkännande är nog mer negativt, oftast. När vi är små behöver vi fråga om lov, oftast till våra föräldrar...men helt plötsligt blev de mindre viktiga.

Helt plötsligt är den egna familjen minst viktig av alla. Deras ställe tar sedan kompisarna, till och med kompisars kompisar och andra personer vi inte ens känner blir viktigare. Godkänner inte de hur vi är eller gör eller vad vi har på oss, då är det ute med oss. Illa illa. Det spelar ingen roll egentligen om tröjan/parfymen/klockan (eller vad det nu kan vara) är bra eller inte, det är inte poängen egentligen. Det kanske handlar om att bli en kameleont och smälta in, för att överleva de där åren. De åren kan bli långa och många, eller få; det väljer man ju själv faktiskt.





Det är lite svårt att förklara den här bilden, men den hör hit och jag tänker inte ta bort den! :P

Tack å hej!


PS. Eftersom Becca undrade; i inlägget under står det på latin: "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död". DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0