Plan för dagen

Idag har vi redan varit jätteduktiga och ägnat förmiddagen åt att städa hela lägenheten! Så skönt! Jag har tvättat våra fina turkosa soffiltar i handfatet, å fy det behövdes verkligen för vattnet blev brunt! (Skäms på mig!)

Efter det så blev belöningen äppelkaka som jag bakade igår (okejdå Cristian skalade äpplena) med vaniljsås och kaffe, ahhh hösten är här! Gott.


Jag har inte översatt på hela sommaren, och när jag kom hem så väntade faktiskt ett kuvert med tre brev som ska översättas till spanska, så det ska jag göra nu. Egentligen var det av egoistiska skäl som jag började med översättargrejen för Plan International; jag älskar ju språk och framförallt spanskan, och så jag ville helt enkelt vara med på ett hörn i en så stor och bra organisation som Plan samtidigt som jag fick träna på spanskan. På det sättet bidrar man ju faktiskt till någonting, även om i en liten skala. Ett bra tips till er som kan något språk, även engelska behövs ju såklart!
Här kan man även hitta praktikplats eller volontärjobb, eller självklart bli fadder! http://www.plansverige.org


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0