Tack mig själv!

Jag hoppar upp ur sängen, känner ÅH VAD HÄR SKA BLI MYCKET GJORT, riktigt produktiv...jag gick och la mig med en sån skön jag-gör-verkligen-framsteg-känsla igår; wohooo examensarbetet here I come! Sätter på teven, å där...tar det stop! NEJ! Varför satte jag på teven???

Men det kanske verkligen är en process, som de där dagarna man tycker att man inte kommer någon vart utan bara sitter och stirrar ner i sina papper och böcker och undrar hur andra gör egentligen?! Vi behöver nog just den tiden, för även om det känns åt helvete just då, utan inspiration eller motivation, så händer det kanske något där uppe i knoppen. Det tror jag. Å isåfall har jag varit oerhört produktiv de senaste dagarna. Ja, så är det nog. :) Tack! Tack mig själv för att jag påpekade det, allt känns bättre nu.

Annars är det rätt gött, asså jag har kaffe här bredvid mig, och en halväten ostmacka kvar (reservproviant). Days of our Lives står å tickar i bakgrunden, och lägenheten känns ren och fräsch vilket är superviktigt för att jag ska kunna koncentrera mig! Hihi!

Min lillsyrr ska snart ha en bebis, å det ska bli så mysigt! Hon blir en bra mamma! Min andra lillsyrr är visst lite sjuk å imorn blir hon videohyrningsochmoppemyndig. Lillebror Emil är i Ecuador och har det superduper där. Härligt för honom! Min storebror Nickos var hemma i Sverige förra veckan och nu är han väl i Corke eller någon annan del av världen.




Kolibrin i Nasca! För bara en månad sedan var jag där, 500 meter ovanför den här fantastiska kolibrin i Nascaöknen i Peru. Det kostade ungefär 50 dollar per person, och vi åkte i ett litet plan för 6 passagerare med en pilot/guide. Turen tog 35 minuter och vi såg 12 stycken olika (kända) figurer.



Eftersom jag var minst fick jag sitta längst bak i planet, där jag knappt fick plats själv... Jag kunde inte sitta rakt med huvudet iallafall. :) Tjejen som satt bredvid Cristian precis framför mig spydde som en liten gris. Vi hade blivit förvarnade att många mår illa under flygningen och hade därför tagit åksjuketabletter innan, ändå mådde jag piss och kunde tyvärr inte njuta riktigt de sista 10 minuterna.

Häpp, nu bannemej blir det ex-arbete för hela penningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0