Eller både och.

Gunilla, Emil, Tina, Sara och jag åkte till Golden Bay på lördagen. Vilken mysig resa! Just nu kan jag inte namnen på alla fantastiska platser vi var på, men jag vet i alla fall att vi var på Pu Pu Springs som ska a världens klaraste vatten, Farewell Spit och Cape Farewell och vandrade över fårbebodda berg och sanddynor och badade på en av världens tio-i-topp vackraste stränder. (Enligt vem kan man ju undra, men så är det.) Vi sov i en liten stuga på stranden; ingen flashig bungalow direkt, men mysigt hade vi det! Vi fnissade som barnungar till klockan tre på natten..!

På söndagen åkte vi till Onekaka och åt på Mussels Inn, jättegod fisk och härlig stämning med liveband och allt. Den öppna elden gjorde att sandflugorna (som är tvåhundraåttiosex gånger värre än myggor) höll sig lite lugnare.

Idag var vi och badade på en strand i Kai Teri Teri. Det fanns ett parti som var jätteströmt och där åkte folk (ungefär tubing, fast utan innerslang liksom) och det gjorde vi också såklart; jättekul ända tills jag och Sara åkte in i en sten och jag skadade handen, buhuuu stackars mig! Nejdå, men det kändes lite läskigt att det inte fanns en skylt eller nåt där; barn i alla åldrar åkte ju där också.

Folk är sååå lååångsammaaa här. Verkligen! Imorse åt vi frukost på ett jättemysigt ställe, men först fick vi reda på att allt skulle kosta 15% mer för att det var public holiday, och sen tog det fruktansvärt lång tid innan vi fick frukosten... Efter ungefär 20 min fick vi våra kaffe och juice, efter ytterligare 20 min fick jag min hemmagjorda musli och yoghurt och efter en kvart till fick alla sina pannkakor! Då sa jag till att det hade ju varit roligt att få äta alla tillsammans och dricka samtidigt som man äter! "I'm not really the person to complain to, I'm from the States, so..." Ok, hon är från USA...då kan hon inte ta emot klagomål? Så sa hon "prata med dem i köket i så fall". Nepp, folk vill inte gärna göra "rätt" här eller vad man ska säga. Men men, allt var gott och vi är ju på semester så va' fasen.

Imorgon ska vi planera nästa trip med skolan; det blir till nationalparken Abel Tasman, där vi ska paddla och vandra. Jag tror vi kommer hem på fredag, och nu ska vi nog sova i tält eller vindskydd... Campartjej, nej. Fast det ska bli skoj.

Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0