Första veckan...

...går mot sitt slut. Om en timma är det måndag.

Det är bestämt att vi ska gå max fyra timmar i skolan varje dag, vilket är ganska skönt. Man blir ju helt slut av alla dessa intryck. Enligt maorikulturen är det oförskämt att sitta upp och vara trött och uttråkad på lektion, varför det är helt okej att gå och lägga sig och sova medan någon föreläsare pratar! Låter fint, men det skulle inte kännas riktigt okej ändå för min del.

Helgen som gått har jag tagit det lugn. I fredags var vi först i parken och spelade gitarr och sjöng. Senare på kvällen gick vi ut och kikade på stan med hela klassen. Då vi är 20 svenskar som går i samlad tropp är vi ganska attraktiva kunder, så det förhandlades med gratis öl för att vi skulle komma in och stanna på olika ställen! Synd att inte jag dricker öl då, men alla andra tyckte det var fantastiskt!

På lördagen gick jag, Sara och Alma till marknaden i stan. Massa fina saker, men jag klarade mig ganska bra utan att köpa nånting faktiskt! Det var meningen att vi sedan skulle laga mat tillsammans, men det slutade med att vi gick till en indisk restaurant och åt supergoood mat! Vi fick så mycket så att innan vi storknade fick vi fatt på servitören som packade ner resterna i tre små doggy bags. Dagen idag, söndagen den 17:e januari (känns helt tokigt att det är januari när det är så varmt) var jag med Tina och Tove på stan och åt pannkakor med bacon och banan och lönnsirap (gooott). Jag köpte ett par rosa flipflops med kiwifåglar på och en bikini och två rosa handdukar. Det känns OERHÖRT skönt att ha egna handdukar nu; de som vi får här på campus är BRUNA (av en anledning!). Inte nice.

Vi har lärt oss massa spännande slang som är väldigt vanligt här tydligen. T.ex. säger man CHOICE när något är tufft eller bra. När någon säger SWEET ska man svara SWEET AS (kanske redan har nämnt det) och det senaste vi fick lära oss var SHE'LL BE ALLRIGHT, vilket betyder "det ordnar sig" typ. Vill du ha ett glas vatten? She'll be allright! = Det är lugnt! Äääh nåt sånt.

Jag har försökt ringa min fader som har fyllt år men får aldrig tag på honom. Var är du???

Nu ska jag borsta mina små gaddar och krypa ner, läsa lite kanske...och sedan sova! Kram på er alla därhemma!

Kommentarer
Postat av: Gun

Du är en lyckans ost. Tänk att lilla du får uppleva så mycket, helt underbart. Det är så roligt att få ta del av dina upplevelser via bloggen, så skriv på och lägg ut massor av bilder.



Kramar i mängder från mig (och alla andra)

i ett snörikt svedala

2010-01-17 @ 12:02:03
Postat av: Pappa

Hej, lilla gumman. Fick ju mess på Lanzarote..Tack..Kul att du trivs så bra. Trots bruna handdukar. Jag är ju hemma för det mesta, i alla fall efter 22..Pöss //Pappa

2010-01-17 @ 13:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0