Fredag idag!

Idag har vi äntligen fått en stekpanna, så jag har stekt köttfärs till lunch. Det blev en massa pannbiffar, premium quality...gott. Första gången jag äter kött egentligen sen jag kom hit. Bortsett från bacon på pannkakorna.

Ikväll ska vi gå till the Boat Shed (eller var det the Boat House...det finns nämligen två sjörestauranter här) och äta seafood! GOTT! Nästan hela klassen ska gå.

Vi har haft redovisning med Mark idag, så vi har förklarat rutten för Mr. & Mrs. Li från Kina, paret Kentari (eller nåt) från Japan, Barnfamiljen från Europa, och våra tre spanjorer Pedro, Maria och Miguel. Det blev fyra ganska olika rutter. Kul sätt att lära sig landets turistmöjligheter på.

Nu tvättar jag. Det kostar två dollar för en tvättmaskin, och en dollar för att torktumla. Eftersom vi inte har någon torkställning eller någonting man ens kan leka torkställning med måste vi ju torktumla. Gillar inte det så mkt, kläderna blir så slamsiga liksom. Det är något jag inte tycker om med Nikau Apartments här i Nelson; det är så olika villkor för alla! Ett rum har torkställning; mitt rum hade inte ens en stekpanna! Skärbräda köpte jag själv för den som fanns var helt möglig. Hur som helst har Nikau INGENTING att göra med NMIT (skolan) och idag när vi pratade med föreståndaren om det gav hon oss några hemsidor där vi kan leta efter hus istället. Vi får se. Annars är det ganska kul att bo på campus ändå.

Om några veckor kommer Adventure Tourism-klassen, och där finns visst ett par svenskar. De läser alltså äventyrsturism i TVÅ ÅR (!!!) vilket innebär att någon månad i taget får de bergsklättra, glacierklättra, bungyjumpa, rafta, osv. för att sedan kunna instruera i dessa extrema sporter. Tuff utbildning.

På söndag är det (om jag förstått det hela rätt) de nationella mästerskapen i fårklippning! Spännande!!! :)

Kramar från landet med det stora vita molnet.

Kommentarer
Postat av: Gun

Ska du oxå ställa upp???

2010-01-24 @ 13:32:15
Postat av: Rebecca

Du måste dokumentera mer med bilder! Särskillt Fårklippningen ;) PÖSS

2010-01-24 @ 17:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0