Hejcon Bacon

Okej, det var en liten MISSUPPFATTNING från min sida. Det var den minsta lilla fårklippartävlingen jag sett, även om den också var den största då jag aldrig sett någon innan. Det var hur som helst inte NZ-mästerskapen! Så mycket är säkert. Vi stannade en "period" eller "match" eller vad man nu ska kalla det! Kvalitetsklippningen. Det gick hyfsat bra för de flesta; jag såg bara ett får som blödde, men det är inte så kul. Det snabba racet, alltså när det går på tid, ville jag inte se då jag kan tänka mig att det går lite galnare till. Det är säkert skönt för fåren att bli av med all ull, men jag är inte van att se folk vända och böja på en levande varelse sådär.

Skolan är jättebra, vi gör intressanta saker... Den här veckan arbetar vi tillsammans med Nelson Tasman Tourism som är den regionala turismorganisationen här, och det är mycket intressant. Vi ska gruppvis göra en marknadsplan för fyra olika företag, och imorgon bitti ska min grupp träffa Captain Jim som ska starta ett Bed and Breakfast på sin lyxyacht. (Hoppas vi får åka med på en utflykt!!!)

Som sagt, allt är bra...det är något som gnager inombords dock. Jag är inte färdig med Latinamerika, och det känns lite...jobbigt. (?) Jag passar inte ihop med den här (obefintliga) kulturen. Det är som hemma fast varmare, och det finns palmer och delfiner. Annars är det samma. En hel del surfaffärer. Vad äter man? Vad dricker man? Traditioner? Musik? Språk? (Ja Marorier finns det såklart.) Vad är utmärkande för en kiwi? Ingenting egentligen! Affärerna stänger halv sex på eftermiddagen. Det finns inga farliga djur. Det finns massa massa äventyrsturism, men för mig är det inget äventyr. Hoppa ut från ett flygplan, 3 min...färdigt! Vandra, iofs.

Turister är inte så speciella här, ingen frågar så mycket om var vi kommer ifrån...sånt som vi är vana vid från Ecuador och Peru och så!

Jaja, men det går absolut ingen nöd på mig; det är såklart roligt att vara här! Vi var ju på fiskrestaurant i fredags; jättegott och mysigt! Vi fick en fin kväll trots det tråkiga vädret på förmiddagen. Restauranten var ett gammalt båtskjul och vi hade utsikt över havet och en fyr... Fint.

Om ett ögonblick eller två kommer bilder upp... Det är bara det att internet här är fruktansvärt långsamt. Kram på er sålänge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0