Hemma från skolan

Nu har jag precis kommit innanför dörren och upptäckt att jag tydligen fått roomies. Det är lite konstigt, för människan som är ansvarig här på campus kunde ju kanske berättat det. Hur som helst verkar det vara två studenter från året innan oss, alltså svenskar och kändisar sedan innan. Men ändå.

Vi har haft en bra dag med massa info om Nya Zeeland, både dess folk och geografi och nu sitter jag här och äter peanut brownies i sängen. Gott!

Det är soligt och härligt ute, men vi jagar inte solen direkt...den är ju där liksom. Jo några i klassen gör det kanske fortfarande, men folk frågar om vi vill ha cancer när vi inte har hatt och långärmade tröjor. Jag vill inte ha det, vill du??? Jag har faktiskt skaffat en hatt nu; en typisk australiensisk/nyazeeländsk cowboy-stråhatt! Coolt! (?)

Nästa vecka (tror jag) ska vi åka på en wakatrip; en kanotfärd i nationalparken Abel Tasman. KUL! Jag är inte direkt den som älskar att sova i tält, men det ska ändå bli kul med en sådan upplevelse, särskillt då jag vet att jag inte kommer att göra det på egen hand någon mer gång!

Senaste nytt är att jag ska på ashtangi yoga ikväll! (Heter det så???) Det är nybörjarklass här i stan och vi är fyra-fem tjejer som ska gå på det. Rörelse utan att behöva springa tycker jag är bra.

Kul att ni skriver, och härligt att höra att ni har det bra i snön! Kramar på er!

Kommentarer
Postat av: Gun

En sån hatt vill jag oxå ha! Vi 5 åker till Fuertventura 1 feb då skulle den sitta fint!

2010-01-24 @ 13:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0