Pa andra sidan jordklotet...

...befinner jag mig nu! Det tog ganska precis 36 timmar att flyga hit med rutten Gbg-Frankfurt-Singapore-Sydney-Christchurch! Nu sitter jag i alla fall har i Christchurch pa ett internetcafe' och det gar val lite si och sa med den nya zeelandska tangentbradan. Alla knappar sitter pa fel plats!

Jag klev av jumbon i Christchurch igar vid tvatiden pa dagen. Det var ganska varmt, men det flaktar ganska skont har, ungefar som Galapagos kanns det faktiskt. Pa bussen fran flygplatsen traffade jag pa ett par svenskar i 50-60-arsaldern som var ute och backpackade! Haftigt tycker jag. De skulle vara borta fem manader sammanlagt och nu hade de just varit i Thailand, Malaysia, Kambodja, mm. Vi forsokte fa tag pa boende, men det slutade med att jag gick till turistinformationen dar de hjalpte mig att boka boende for natten. Det blev ett hotell med fem min gangvag fran katedralen, inte jattefint men stadat och med egen dusch. Jag gick dit med en gang och tog en laaang valbehovd dusch och sen tuppade jag av i sangen. Jag tvingade mig upp vid attatiden pa kvallen for jag var ju trots allt tvungen att ata nagot.

Staden ar jattefin! Det kanns lite som Lilliputt, for husen ser ut som gamla travillor som borde vara stora, men som ar jattesma! Lustigt, ungefar som Villa Villekulla. Alla dessa sma trahus och tegelvillor blandas med moderna spegelglashoghus, och massa gronomraden och vatten. Riktigt trevligt och mysigt. Folk ar hjalpsamma och klimatet ar varken for varmt eller for kallt, behagligt helt enkelt.

Jag vaknade tre ganger i natt och trodde att jag var sen. (Sen till vad???) Till slut gick jag upp klockan sex och gjorde lite kaffe och at nagra muslikakor. Jag lamnade hotellet klockan atta for att se mig omkring, men vad 17, det var inte sa mycket oppet! Konstigt va? Jag var klarvaken och ville komma igang med dagen; jobbigt nar inte resten av varlden anpassar sig! Jag gick till ett cafe' och tog en breakfast smoothie, som inneholl allt mojligt nyttigt tror jag. Blabar med all sakerhet for de fastnade i sugroret och gjorde det hela lite svarare. Gott i allafall.

Klockan ett idag ska jag ta bussen till Nelson. Det tar tydligen 8 timmar, pommes frites! Forresten har jag sjuuukt ont i ryggen idag eftersom ryggsacksjakeln ar pa tok for tung for mig. Idag har jag stadat den lite, sa nu ar det battre. Det var ju just snyggt att min sovsack vager flera kilon, for jag kan ju inte lamna bort den direkt. Hmmm, man kanske skulle satsat pa en minivariant.

Nu ska jag ut pa stan och kika och ata lite lunch innan jag hamtar vaskorna pa hotellet.

Tack igen till alla ni som kom och vinkade av mig pa flygplatsen i tisdags! Ni ar sa gulliga och jag alskar er allihop.

(Bilder kommer nar jag har internet pa min egen dator.)

Kommentarer
Postat av: Maj

oj shit! kul att du är där!! =) :P hoppas på bilder snart!!

2010-01-08 @ 10:08:16
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0