Det är så sorgligt.

Hejdå välfärds-Sverige? Hej ego-Sverige!

"Jaaag har det bra, jaaag kan hålla hårt i pengarna, MOHAHAHA! De LATA får väl skylla sig själva, lata bidragsfuskare!"

Jag har det bra, jättebra faktiskt, och trots att jag är så lyckligt lottad känner jag inte något behov av att ta ifrån någon "bidragsfuskare" deras bidrag eller stöd, jag bjussar gärna på en tusing i månaden från min lön om jag visste att tusen andra fick det lite bättre, gör inte alla det? Vill inte alla det? Är det seriöst någon som tycker om att stå uppe på toppen och titta neråt? Det är bara att beklaga. Förresten skulle det vara intressant vilken "färg" de egentliga bidragsfuskarna är! Är det någon som hade blivit förvånad (ärligt talat) om det var den gruppen som hojtar högst om att "sätta åt de lata bidragsfuskarna"?

Skit samma, jag blir så trött bara jag tänker på det... Pengar är bara pengar, särskilt om man har gott om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0